INFINITIグローバルカスタマーエクスペリエンスチームのミッションは、長期的な顧客エンゲージメント向上を主としています。
1. INFINITIカーにおけるカスタマーエクスペリエンス(CX)戦略の推進
- INFINITI CX戦略およびメンバーシップサービスとモビリティサービスから構成されるフレームワークを定義し、推進する
- 社内関連部署や役員への定例報告会 ‐ 戦略、ステータスアップデート、マイルストーン、サポート要件、予算について等
- 日産本社および、主にアメリカ・カナダ・メキシコにおけるINFINITI CX戦略の推進
- アメリカ・カナダ・メキシコ地域における各CX戦略の進捗プロセス確認・フォローアップ
2. 概念実証(PoC)と顧客が必要とする必要最低限の機能を備えたプロダクト(MVP)の展開
- 代理店パートナーや各グローバルリージョンのカウンターパートと連携し、各地域*ごとに全体的な計画(スコープとロードマップを含む)を作成し、CX PoCを実装する(*主に米国/カナダ/メキシコ向け)
3. 効果測定
- 北米地域を担当するグローバルCXプロジェクトマネージャー(PMO)として、イニシアチブのパフォーマンスを追跡・測定する。
- グローバル・クリエイティブ、メディア、ソーシャル、エクスペリエンシャル、イベントエージェンシーとの協働・連携
The mission of INFINITI CX team is to develop life long customer engagement.
1. CX Strategy development
・Define and elevate INFINITI CX strategy and framework composed of Membership and “Horizon 8” projects:
・Membership program (i.e. Community, Mobility Services, Metaverse)
・Horizon 8 projects (e.g. Relationship Manager, Valet service, app)
・Regular briefings and formal presentations of strategy, status updates, milestones, support requirements, budgets to relevant functions & management
・Champion the INFINITI CX strategy within NML and regions (mainly for US/CAN/MEX)
・Follow-up with regions (mainly for US/CAN/MEX) on progress of CX strategy
2. Proof of Concept deployment
・Working with agency partners, global and regional counterparts, develop overall plan (incl. scope and roadmap) and implement CX PoC, per region (mainly for US/CAN/MEX)
3. Measurement
・As PMO, track and measure performance for initiatives (mainly for US/CAN/MEX)
Collaborate and work with global creative, media, social, experiential and event agencies
<アピールポイント(職務の魅力)/Selling point of this position>
- グローバルCX戦略開発をサポートする機会もある本社ポジション
- 多文化な職場環境
- Headquarter position with opportunity to support on Global CX Strategy Development
- Multi-cultural working environment
■休日:週休二日制, 年末年始