求人検索・転職事例
外資 消費財(食品・アパレル・トイレタリー)の転職・求人情報
『外資 消費財(食品・アパレル・トイレタリー)』の公開求人一覧です。外資 消費財(食品・アパレル・トイレタリー)の求人は、『非公開』求人の中にも。JAC Recruitment の求人は、約60%が非公開求人です。常時約1万5000件の求人がありますが、WEBに掲載されるのは40%の求人のみです。面談していただいた方には非公開求人も含めて最適な求人をご紹介します。
- 1
Talent Acquisition マネージャー
- 採用企業名
- 外資ゴルフ用品輸製造・輸入販売
- 職種
-
人事・労務 - 採用
- 雇用形態
- 無期雇用
- 勤務地
-
東京都
- 仕事内容
-
【業務概要】
このポジションは、日本ビジネスに最適な人材を獲得するために、
従業員の採用活動全般を担当していただく、大変重要なポジションです。
ビジネスサイド、候補者、外部パートナーとの関係を築き、最適な候補者を見つけ、クラス最高の採用/オンボーディングの提供、そのためにビジネス目標とジョブマーケットに合わせた採用、選考プロセス、候補者のエクスペリエンスに関する戦略立案などもお任せします。
【主な業務内容】
1. End to Endの採用活動
2. 採用・面接・選考プロセスの強化・改善
3. コラボレーション/関係構築/パートナーシップ
- ビジネス向けの人材のターゲットを絞った強力なパイプラインの構築
- 採用の決定に関して、Hiring Managerおよび主要な意思決定者と相談し、雇用の促進及び推奨、報酬パッケージに影響を与え、オファーの延長/交渉。
など。
※ 国内出張あり■休日:完全週休二日制, 土, 日, 祝日, 年末年始
- 求める経験
-
【必須】
- あらゆる採用タイプの 7 年以上の中途採用経験者
- 複数のポジションについて同時に採用を自立して行う能力
- 採用手段(エージェント、ダイレクト、外部ポータル、SNS等)に関する知識と経験
- 求人の掲載からオファー/クロージングまでの経験
-ビジネスレベルの英語力■職種未経験者:不可
- 年収
- 800万円 - 1000万円
- 語学力
-
英語力:中級以上英語:ビジネス中級以上(報告・会議・交渉など)
Finance Controlling Manager
- 採用企業名
- 高級スイーツブランド
- 職種
-
経理・財務 - 管理部門責任者・ファイナンシャルコントローラー
経理・財務 - 経理(上場)
経理・財務 - 経理(非上場)
- 雇用形態
- 無期雇用
- 勤務地
-
東京都
- 仕事内容
-
1. Lead GLAP Associate Manager and coordinate with AR and Treasury team to oversee/support OCD and Godiva Japan monthly/quarterly/annual closing process
2. Lead 1 staff who manages customer/vendor master data input, monthly store inventory count result review and posting and IFRS16 lease asset tracking and accounting
3. Monitor monthly sales and COPS closing process
4. Review and posting monthly inventory provision adjustment and other routine monthly GL journal entries posting
5. Monthly income tax calculation and journal entries posting
6. Preparation of Monthly management flash PL for CFO and CEO
7. Working with Financial Reporting team to ensure timely identification and compliance with evolving accounting guidance under JGAAP and IFRS
8. Coordinate annual audit and quarterly review activities of external auditors
9. Implement and maintain reporting procedures to comply with internal control requirements (J-SOX)
10. Perform continuous assessment of the close process and process re-engineering to reduce the timing to close the financial period■休日:完全週休二日制, 土, 日, 祝日, GW, 年末年始
- 求める経験
-
1. USCPA or ACCA
2. Over 7 years’ experience in GL accounting and financial reporting
3. Familiar with both reporting under JGAAP and IFRS
4. English literacy at business level and in accounting
5. System experience with Microsoft Dynamics AX ERP and Oracle Hyperion FCCS is a plus
6. Ability to work in a fast-paced environment and manage well through ambiguity and complexity■職種未経験者:不可
- 年収
- 800万円 - 1000万円
- 語学力
-
英語力:中級以上
家庭用製品営業
Brand& Marketing Manager
- 採用企業名
- 日本スチールケース株式会社
- 職種
-
商品企画・販売促進 - 販売促進(SP)
商品企画・販売促進 - プロダクトマネージャー・ブランドマネージャー
商品企画・販売促進 - デジタルマーケティング
WEB・アプリ・ゲーム - WEBマーケティング
- 雇用形態
- 無期雇用
- 勤務地
-
東京都
- 仕事内容
-
※ご推薦においては英語CVの提出を求められますので、日英共に書類のご準備をお願いいたします。
日本スチールケース株式会社においてBrand& Marketing Managerポジションを募集いたします。
日本スチールケース株式会社Webサイト
:https://www.steelcase.com/asia-ja/find-us/locations/asiapacific/tokyo-japan/
自社ECサイト:https://jp.steelcase.com/
■レポートライン ECマネジャー:チーム体制はマネジャーと2名体制
Accountability: Accountable to own and drive the POV on branding and marketing strategy for Steelcase Japan. To develop and implement a clear and consistent brand communication and event strategy for the specific market based on market strategy and organizations marketing guidelines. Responsible for execution of marketing strategy.
Key Responsibilities: Lead Steelcase Japan’s brand communication, spearhead product launches & events, and drive growth through innovative digital and social media marketing strategies. To play a key role in ensuring our brand messaging is inclusive and resonates with diverse audiences.
<Activities>
■Inclusive Brand Communication: develop and implement a comprehensive brand communication strategy that is inclusive and reflects the diversity of our target audience.
・Overseeing the development of creative assets – website copy & content, marketing materials, translation of local language, social media assets, etc.
•Partner with internal stakeholders across department (product marketing, design, sales, etc.) to ensure brand consistency across all touch points in both B2B and B2C sectors.
•Alignment on Brand Communication in both Retail & Corporate Businesses to ensure consistent brand approach to market.
■Product Launch Event: plan and execute successful product launch events, including virtual and in-person experiences.
•Develop launch marketing campaigns to generate pre-launch buzz and drive product awareness.
•Manage logistic, budgeting, and vendor relationships for launch events. (create success metrics on launch campaigns /events)
■Digital & Social Media Marketing: Develop and execute data driven digital and social media marketing campaigns to achieve brand awareness, engagement, and lead generation goals.
•Manage social media channels, creating engaging content that resonates with the target audience.
•Analyze website traffic and social media engagement metrics to identify areas for improvement.
•Develop and management paid advertising campaigns on social mediate platforms and search engines.
•Ability to create paid, earn and own media content & plan (added advantage)■休日:完全週休二日制
- 求める経験
-
【必須要件】
•Strategic & Data-driven mindset
•Understanding the big picture and ability to resonate to local sales direction, go to market and stakeholder’s needs.
•Strong execution capabilities: project management, collaboration, Execution traits.
•Adaptability and Resilience: the marketing landscape is ever changing, the ability to adapt to new challenges and learn from mistakes is important.
•Focus on measurable results: Align and set clear goals for marketing event and track progress towards achieving those goals.
【求める人材像】
•Constant communication with Product Marketing and sales to align upcoming event and activities.
•Plan marketing event ahead with clear execution plan.
•Marketing Manager expected to create and implement effective marketing strategies that resonate with the local business strategy and direction, know the target audience, and ability to track and measure success metrics.■職種未経験者:不可
- 年収
- 700万円 - 750万円
- 語学力
-
英語力:中級以上英語は社内使用が多く、流暢でなくても意思疎通ができる方は尚可
AR & Treasury Manager
- 採用企業名
- 外資系消費財 アパレル企業
- 職種
-
経理・財務 - 財務
経理・財務 - 経理(非上場)
- 雇用形態
- 無期雇用
- 勤務地
-
東京都
- 仕事内容
-
■Job Function/Purpose
As an AR & Treasury Manager, you will play a key role in ensuring the accuracy and integrity of financial information, managing various AR and Treasury functions, and showcasing strong analytical skills to perform accurate cash flow forecast and credit limit control. This position covers to supervise and manage AR team and evaluate day-to-day activities. Position’s responsibilities include establishing financial status by developing and implementing systems for collecting, analyzing, verifying and reporting information. This position will work closely with sales team, business planning team and international treasury and finance team. This role requires extensive background in treasury and analysis.
■Primary Responsibilities/Accountabilities
<AR>
・Review customers for credit evaluation and collection
・Controls of credit limit, evaluation and monitoring of AR to minimize credit risks
・Monitor and review of AR forecast against actuals and reporting of variance analysis
・Business partnering with sales function and preparation of AR forecast
・Work closely with Business planning team, sales team and Global Treasury team to help them understand AR booked in the local ledger
・Manage AR aging and bad debit
<Treasury>
・Monitor real time cash flow and identify high risk transactions within the business
・Ensure solvency of HBI at all times e.g., by maintaining sufficient liquid reserves based on cash management of each bank account
・Perform cashflow and Balance Sheet forecasts to support global treasury’s hedging activities
・Manage FX and hedging
<Analysis and reporting>
・Perform financial statement reviews and enhance quality of analytics
・Fund efficiency analysis to analyze and improve the overall efficiency of liquidity funds
・Manage to implement the timely preparation and submission of financial reports by managing other department personnel within established local schedules
・Responsible for the weekly, monthly and quarterly close cycle to ensure accurate and timely reporting
<Other>
・Provide leadership over AR team and makes changes as necessary to benefit the team
・Support accounting project localizing to implement in finance area
・Participate in development/establishment of accounting policies and procedures and operational strategies including the review and implementation of process and system changes
・Manage and liaise with all internal and external stakeholders to support statutory audits
・Leads expertise and provides advice on financial and business concerns to the management team to help to achieve their goals
・Partner with global teams and cross functional stakeholders to establish a cadence for revies and collaboration
・Communicate with bank and necessary departments for any improvement to enhance
・Improve systems and procedures and initiate corrective actions
・Perform and support ad-hoc projects as required■休日:完全週休二日制, 土, 日, 祝日, GW, 年末年始
- 求める経験
-
■Experience/Skills/Education Requirements
・Education/Degrees: Bachelor’s degree from four-year college/university with major in Finance & Accounting, Business, Economics
・Certificates/Licenses: Bookkeeping License, Boki, greater than 2 class
・Special Skills: Native level in Japanese and business competency in English
・Proficient in Microsoft Office especially Excel
・Years of experience: Longer than 10Y of hands-on experience in treasury and finance
・Type of experience: Treasury, AR, FP&A and Accounting
■Preferred experience, skills, and education those are not required for job but beneficial to role (i.e., bi-lingual).
<Requirements>
・Must has strong treasury and analytic skills and experience
・Capable of handling multiple tasks with competing priorities under minimal supervision
・Proven tracking records in driving projects and process improvement initiatives
・Resourceful good organizational skills
・Ability to manipulate large amounts of data
・Ability to identify and drive process improvement initiatives by applying strong analytical, communication, collaboration and problem-solving skills
・Retail/Wholesale/Manufacturing industries experience is a plus
・Knowledge of general bookkeeping or accounting theory and principle, difference between Japan GAAP and US GAAP is a plus■職種未経験者:不可
- 年収
- 742万円 - 830万円
- 語学力
-
英語力:中級以上Native level in Japanese and business competency in English
Senior Accountant
- 採用企業名
- 世界最大級の外資系冷凍食品メーカー
- 職種
-
経理・財務 - 経理(非上場)
- 雇用形態
- 無期雇用
- 勤務地
-
東京都
- 仕事内容
-
• Assisting to maintain the existence, completeness, and accuracy of accounting data.
• Working closely with the accounts payable, accounts receivable, pricing and trade spend functions.
• Supporting the timely submission of the month-end close data including commentary and quarterly consolidation package to the corporate accounting department.
• Preparing specific account reconciliations, including but not limited to bank accounts, deferred freight, sundry accruals, intercompany, income taxes.
• Assisting Foreign exchange accounting, including the quarterly hedge accounting test.
• Supporting tax accounting and reporting via communications with the global and regional headquarters, local tax advisors, and tax authorities (income, consumption, payroll, etc.).
• Administrating payroll and associated benefits, under the supervision of HR and Payroll manager.
• Supporting annual external and internal audits by providing information and responses to auditors.
• Supporting to establish and maintain the internal control environment, including SAP SoD violations.
• Assisting the non-Japanese Finance Director with Japanese based finance documents/correspondence (i.e., insurance, pensions, banking, etc.)
• Act as an SAP SuperUser.■休日:完全週休二日制, 土, 日, 祝日
- 求める経験
-
【MUST】
・Basic Accounting knowledge / Benefits Administration / Audit, Managing Processes / Reporting Research Results / Corporate Finance / General Math Skills / Microsoft skills.
・Excel/SAP skills and data oriented
・Japanese speaker with Solid Business English (spoken) (TOEIC 800 or above or equivalent)
【Nice to have】
・Bachelor's degree in accounting, finance, business, or related field
・Certified Public Accountant (CPA) license.
・3+ years of experience as an accountant
・Bookkeeping 3rd Grade Nissho Boki
・Basic knowledge of finance, accounting, budgeting, cost accounting and cost control principles and Generally Accepted Accounting Principles (GAAP)■職種未経験者:不可
- 年収
- 600万円 - 750万円
- 語学力
-
英語力:中級以上
シニアアカウンタント (アシスタントマネージャーレベル)
- 採用企業名
- 欧州系外資アパレル
- 職種
-
経理・財務 - 経理(非上場)
- 雇用形態
- 無期雇用
- 勤務地
-
東京都
- 仕事内容
-
【Job description】
社内外の規則・監査要求事項を遵守しながら、担当職務範囲の日常経理業務・会計帳簿を正しくメンテナンス、決算処理を行い、月次・年次報告を遂行する。また経理部門の係るプロジェクト・問題解決に従事する
- GLに関わる日常の仕訳、データ入力・整備、帳票・書類の整備、関連勘定残高管理、月次・年次決算処理
- AP関連業務 (Accrual計上・AP process support)
- HQ向け定例レポーティング
- 外部税理士法人・専門家と連携し税務計画/報告/申告を担当/移転価格税制の書類準備(申告書作成等は外注)
- 各種税務関連業務・税務調査対応
- 様々な取引における税関連リスク評価及び適切なアドバイスの実施
- 法改正への対応調査及びルール・プロセス導入実施
- 内部監査の対応のサポート
- 社内各部署のオペレーション・手続きに対する内部統制のサポート
- その他 Adhoc業務、プロジェクト対応、マネージャーサポート等■休日:完全週休二日制, 土, 日, 祝日, 年末年始
- 求める経験
-
【資格・スキル】
・簿記2級レベル以上の知識
・経理の実務経験5年以上
・SAPでの実務者優遇
・外資系企業勤務経験者優遇
・中級レベルの英語力(メール・チャット)
・ハンズオンでの高い実務処理能力& ITリテラシー(Excel, ERP/SAP, etc.)
【のぞましい人物像】
・責任感があり、締め切りを守り業務を完遂する方
・良いチームプレイヤーで周囲に配慮がある方
・依存的でなく、自律的に仮説を立て行動を起こすことができる方■職種未経験者:不可
- 年収
- 600万円 - 800万円
- 語学力
-
英語力:中級以上中級レベルの英語力(メールとチャットがメイン、会話)
※チーム内は英語環境です
営業エキスパート(営業・マーケティング顧問形式も可能)
- 採用企業名
- 中国大手文具・雑貨総合メーカー
- 職種
-
営業 - 法人営業(その他)
営業 - リテール営業
営業 - 代理店営業
営業 - アカウントエグゼクティブAE(営業)・アカウントプランナー
- 雇用形態
- 有期雇用, その他, 無期雇用
- 勤務地
-
東京都
- 仕事内容
-
日本国内市場の開拓、文房具、事務用品、工具製品の新販路開拓営業活動をご担当いただきます。
具体的には
・売上・利益目標を達成に向けた施策策定と実行
・新たな販売機会を見つけ、連携を拡大
・会社の方針、目標を理解し、新規クライアントを開拓
・日本市場のニーズを分析し、中国本社と連携を取りながら、製品開発、製品提案を実現
【この仕事の魅力】
フラットな組織構成のため、社員の自立性を尊重し、柔軟な対応ができる環境を整えております。
中国本社とコラボレーションして市場ニーズを合わせて製品提案等もできる環境です。顧客へ自ら販売活動を行いますので、高いレベルの業務を通じて営業スキルの向上ができます。営業の実績を伸びていただければ、自分のキャリアアップにもつながります。■休日:完全週休二日制, 土, 日, 祝日, GW, 夏季休暇, 年末年始
- 求める経験
-
・文房具業界内の商社・メーカーでの営業経験
・日本のマナーを十分に理解し、日本顧客との付き合いに上手な方
・自ら考え、行動でき、実行する主体性をお持つな方
・高い志を持ち、チャレンジしたい方■職種未経験者:不可
- 年収
- 400万円 - 1300万円
- 語学力
-
英語力:不問
相模原工場オペレーター
- 採用企業名
- 大手外資化粧品メーカー工場オペレーター
- 職種
-
技術系(機械設計・製造技術) - 化粧品(研究・開発・分析)
- 雇用形態
- 無期雇用
- 勤務地
-
神奈川県 東京都
- 仕事内容
-
生産量拡大に伴う増員に向け工場にて、原材料を加工し、生産する調合オペレーションや、出来上がったモノをパッケージに充填して出荷できる形に仕上げる包装オペレーション全般業務をお任せします。
■業務詳細■
包装ラインや調合ラインの運転管理・品質管理・ライン洗浄・トラブル対応・担当設備保全活動・効率改善活動を行います。
■チーム■
チームは約30名で構成されています。業務上関わりのある方は、製造Mgr/品質管理Mgr/エンジニアリングMgr/工場長となります。
※チームワークの良い職場:1つの製品ができあがるまでには様々な工程があります。原料を調合するお仕事、できあがったものの品質をチェックするお仕事、ボトルに充填するお仕事など。それぞれが欠かすことができない重要な工程です。1人1人が自分の役割を果たすことはもちろん、チームの連携が必要です。チームワークをとりながらプライドをもって商品を製造しています。■休日:完全週休二日制, 土, 日, GW, 年末年始
- 求める経験
-
<必須要件>
以下いずれかの経験を有する方
・工場やラインなどでの作業経験を有する方
・工業高校、工業大学、高専など工業系のバックグランドをお持ちの方
<歓迎要件>
下記いずれかの資格をお持ちの方
フォークリフト(フォークリフト運転技能講習またはフォークリフト運転技能特例講習を修了した者)
玉掛作業者(玉掛け技能講習または玉掛技能特例講習を修了した者)
機械保全技能士
第二種電気工事士■職種未経験者:可
- 年収
- 380万円 - 600万円
- 語学力
-
英語力:初級以上
【Project Engineering】相模原工場SUIT
- 採用企業名
- 非公開
- 職種
-
技術系(機械設計・製造技術) - IoT・AI・データマネジメント
技術系(機械設計・製造技術) - DX推進(生産・製造周り)
- 雇用形態
- 無期雇用
- 勤務地
-
神奈川県
- 仕事内容
-
FMCGの最先端を行く工場にて、Project Engineeringを担当いただきます。
【職務内容】
1、工場、OEMでの生産技術プロジェクトおよび設備投資
2、生産性、品質、安全性に関する改善活動の技術リーダー
3、新製品プロジェクトに参画し、工場での生産立ち上げをリード
4、工場での材料費削減、代替等の実行
エンジニアのご経験・知識は必要ですが、スペシャリストというよりはゼネラリストに寄せたような技術者をイメージしています。■休日:週休二日制, 土, 日, GW, 年末年始
- 求める経験
-
<Mandatory>
・大卒業以上
・ITスキル(Microsoft Office, Power BI, Automate, Appsなど)
・業界問わずITスキルをお持ちで、同様のご経験1年以上
・高い専門性をもって、製造部門のデジタル化をリードできる方。大量のデータを確実に間違いなく取り扱うことができる方。
<Preferred>
・ビジネスレベルの英会話(Toeic730以上目安)
※社内監査など、グローバルチームと協業することがあるため、英語でのメール読み書や会話ができることが望ましい。
・棚卸経験
・プログラミングスキル(言語問わず)
・製造現場での業務経験
※自ら分析し、改善機会を発見し、改革を推進できる方。
※期日に遅れないように確実な業務を行う必要がある。
※自身の担当範囲に責任感を持って取り組む必要がある。■職種未経験者:不可
- 年収
- 400万円 - 750万円
- 語学力
-
英語力:初級以上※英語力については、アレルギーの無い方で今後学習意欲のある方でしたら、問題ございません。
Quality Control Specialist(品質管理)
- 採用企業名
- 株式会社スタッフ インターナショナル ジャパン
- 職種
-
経理・財務 - 管理部門責任者・ファイナンシャルコントローラー
経理・財務 - 管理会計
経理・財務 - 経理(上場)
経理・財務 - 経理(非上場)
- 雇用形態
- 無期雇用
- 勤務地
-
東京都
- 仕事内容
-
①海外からシーズンごとに送られてくる商品のサンプル段階から、品質の確認・国内で販売するために必要な準備を進め、国内入荷時には、外部委託倉庫の品質管理チームと協力し、バルク製品の適切な検品指導、判断を行う
②外部委託倉庫での検品、製品品質の担保と、店舗へのスピーディーな商品供給に努める(定期的な倉庫訪問・作業あり)
※外部委託倉庫は千葉県内(オフィスから片道 1 時間程度)、訪問頻度は月 4~8 回程度
③本国の生産チームに品質改善リクエストやレポート等の活動を行いつつ、ブランドや店舗へ品質への理解や知識(商品の取り扱い方、アフターケアの仕方等)を深めてもらうための啓蒙活動を行う
④店舗/営業・取引先・クライアントサービスからの品質関連の相談対応
(メンテナンス、修理、商品トラブル、取り扱い、修理窓口の対応等)を行う■休日:完全週休二日制, 土, 日, 祝日, 夏季休暇, 年末年始
- 求める経験
-
<必須>
①インポート製品(アパレル・バッグ・シューズ)の品質・生産管理業務経験(目安2年~)
※インポート商品を扱っている会社であれば、ジャパン社としてのインポートブランドでなくても可
※スキル・経験に親和性があれば MD のバックグラウンドの方も可
②英語(海外とメール読み書き・会話で意思疎通ができる)
※本国とのメールは日常的、話す機会は月に一度程度
③Excel/Word/Power Point 中級以上
※関数 VLOOKUP、SUMIF 等、データにとりまとめに必要な関数必須
<歓迎>
・英語のスピーキング力■職種未経験者:不可
- 年収
- 400万円 - 550万円
- 語学力
-
英語力:初級以上
PR &コミュニケーション マネージャー or スペシャリスト
- 採用企業名
- 日本発祥のゴルフメーカー
- 職種
-
商品企画・販売促進 - 販売促進(SP)
商品企画・販売促進 - PR
商品企画・販売促進 - リサーチ
商品企画・販売促進 - 商品企画・開発(マーケティング)
商品企画・販売促進 - デジタルマーケティング
商品企画・販売促進 - WEBマーケティング
商品企画・販売促進 - CRM・SFA・MA
商品企画・販売促進 - SNSマーケティング
- 雇用形態
- 無期雇用
- 勤務地
-
東京都
- 仕事内容
-
ゴルフクラブ市場において高価格帯セグメントで圧倒的シェア1位。アジアで急成長中の高級ゴルフクラブメーカーのマーケティングコミュニケーションを広くご担当いただきます。
・メディアプランの策定、予算管理
・PRエージェンシーと連携し、主要ゴルフメディアやターゲットメディアでのパブリシティ獲得
・定期的、かつ戦略的な編集部、ライターへのキャラバン活動、及び情報交換、関係構築
・新製品のプレスリリース、ニュースの制作、発信を通して、得意先、メディア、一般消費者へブランド認知およびイメージ向上を図る
・モニター、インフルエンサーの運用、管理
・VIP顧客向けゴルフ コンペの企画、運用を代理店と連携し、実施する
・VIP顧客向け会報誌、DMの制作、運用を通して顧客のブランドへのロイヤリティ向上、販売強化につなげる■休日:完全週休二日制, 土, 日, 祝日, GW, 夏季休暇, 年末年始
- 求める経験
-
【必須要件】
・メーカー(ゴルフであれば尚ベター)または広告代理店のPR経験
・ゴルフに興味がある方、最低限ルールを知っている方
【歓迎要件】
・英語力
【求める人物像】
・コミットメント、リーダーシップ、コミュニケーション能力、戦略的思考、明るさ■職種未経験者:不可
- 年収
- 600万円 - 900万円
- 語学力
-
英語力:初級以上
Visual Merchandising Specialist
- 採用企業名
- 非公開
- 職種
-
商品企画・販売促進 - ビジュアルマーチャンダイザー(VMD)
- 雇用形態
- 無期雇用
- 勤務地
-
東京都
- 仕事内容
-
Following global creative direction and Regional Visual merchandising directive to execute and align with Marketing GTM calendar & merchandising product strategy for each product/campaign launch/events in multi-brand channel, special focus on ABC mart account. Implement and maintain all visual directives and standards for interior merchandising, windows, popup stores, and in store special events to deliver the brand consistency including product stories. Execute in line to the business strategy and contribute in improving the overall consumers’ in-store experiences.
1.Work closely with relevant parties to make sure all visual materials to be clearly presented in the stores.
- Visual productions of seasonal key products
- Review and report monthly visual displays in store for improvement.
- Support VM part of store opening, refit, popup stores, and any brand/company events for Wholesale.
2. Store planning
- Support new store openings and store improvement project including floor plan and furniture placement according to the corporate guidelines.
- Management of POP-UP & Seasonal store layout and visual point zone creation and setting.
3. Communication, Training and Coaching
- Train all store personnel including External Rounder Service team on basic VM techniques and principles to ensure consistency in display standards.
- Provide qualitative feedback on photos submitted for improvement
- Report activities, results, and sharing pictures of executions for visibility within Region and various function teams, such as Merch, Wholesale, Retail and Marketing
- Implement store rounds systematically every month to improve store branding.■休日:完全週休二日制, 土, 日, 祝日, 夏季休暇, 年末年始
- 求める経験
-
required:
(Experience)
- 1-3 years of VM work experiences in Fashion Industry. preferably with wholesale multi-brand experience.
(Knowledge)
- Ability of professional use of Basic Windows application and Adobe Illustrator/Photoshop
- Excellent product intelligence: Consumer awareness, creativity, passion of brand and product
(Interpersonal Skills)
- Ability to work effectively in cross-functional team environment.
- High energy, and willingness to have an open-mind and be challenged by various stakeholders and timelines.■職種未経験者:不可
- 年収
- 440万円 - 600万円
- 語学力
-
英語力:中級以上Good in English communications is preferable (Both verbal and written)
Accounting Specialist
- 採用企業名
- 外資リテール企業
- 職種
-
経理・財務 - 経理(上場)
経理・財務 - 経理(非上場)
- 雇用形態
- 無期雇用
- 勤務地
-
東京都
- 仕事内容
-
日常経理業務
• 決算業務全般(月次、四半期、年次)
• 仕入表および在庫表の確認および計上
• 固定資産の管理
• 経費精算(外貨精算有り)
• 各種支払処理(外国送金有り)
• 発注書の確認および管理
• 各部門の予算管理表の更新
• 各種監査対応
コントローラー、マネージャーを含む5名の経理財務チームにて主計業務を担当頂きます。経理チームの組織増強に伴う増員募集です。外資系企業ですが社員は日本人で占められており、長く勤務する社員が多いことも特徴です。幅広い経理のご経験を活かしつつ、WLBの整った落ち着いた環境で勤務頂ける企業です。■休日:完全週休二日制, 土, 日, 祝日, 年末年始
- 求める経験
-
【必須要件】
・中小企業で幅広く経理の経験をされた方
・仕訳チェック(決算整理仕訳含む)ができる方
・試算表、財務諸表作成またはチェックができる方
・マルチタスクで仕事ができる方
・英語の読み書きに抵抗のない方
・チャレンジ精神旺盛な方
・自ら考えて仕事ができる方
・パソコンの操作に長けている方(Excel:関数を使用して資料を作成できるレベル)
<Nice Have>
・弥生会計の使用経験
・日商簿記2級
・インベントリーの経験または抵抗のない方■職種未経験者:不可
- 年収
- 600万円 - 800万円
- 語学力
-
英語力:初級以上英語:読み書きに抵抗がない方
Senior Accountant
- 採用企業名
- 外資消費財 アパレルメーカー
- 職種
-
経理・財務 - 経理(非上場)
- 雇用形態
- 無期雇用
- 勤務地
-
東京都
- 仕事内容
-
■Job Function/Purpose
As a senior accountant, you will play a key role in ensuring the accuracy and integrity of financial information, handling various accounting functions, and showcasing strong organization skills to prioritize deadlines and multitask effectively. This position covers to track day-to-day activities, tax and audit. Position’s responsibilities include establishing financial status by developing and implementing systems for collecting, verifying, and reporting information. Position will work closely with outsourcing vendor and international finance team. This role requires extensive background in accounting, tax and financial reporting.
■Primary Responsibilities/Accountabilities
<Accounting>
・Process and book all spending requests properly and timely to make sure financial statements captures all transactions accurately
・Ensure the general ledger, maintaining accurate and up to date records
・Prepare and complete month-end closing activities, year-end closing activity including the preparation, review and posting of journal entries.
・Perform mandatory accounting controls during every month close to maintain integrity of our financial statements.
・Ensure that the financial records correctly and accurately reflect the financial performance of the company in accordance with US GAAP and statutory requirement
・Perform fixed assets works included updating deprecation schedule, revieing request of fixed assets disposal, updating deprecation expenses on disposal and transfer
・Maintain master files
・Issue payment request for AP
・Monitor AP aging
<Cash management>
・Prepare payment list and enter the payments into e-banking system as initiator, and make sure that all approval is in time from approvers.
・Responsible for daily bank reconciliation including bookkeeping
・Maintain bank master and vendor information
・Process cash balance check and reconciliation
・Prepare and handle bank checks, bank statements, receipt and payment scripts
<Financial Reporting>
・Prepare accounting reports required by the global team
・Respond to inquiries from head office, providing comprehensive and timely information to meet the reporting requirements
・Prepare periodic BS and PL review files
・Prepare and submit accurate financial information to all stakeholders’ timely taxations & customs duties
・Handle to implement the timely preparation and submission of financial reports by managing other department personnel within established local schedules
<Audit & Tax>
・Work with tax advisors to ensure that all changes in tax regulation are evaluated in advance
・Prepare and organize all necessary information for audit and tax-filling and respond inquiries from internal / external auditors and tax advisors.
・Ensure and work for internal control relative to finance in place according to Sox requirements from headquarter
<Other>
・Support accounting project localizing to implement in finance area
・Keep good relationship with other HbI network in Finance and other functions as needed
・Perform and support ad-hoc projects as required■休日:完全週休二日制, 土, 日, 祝日, GW, 年末年始
- 求める経験
-
■Experience/Skills/Education Requirements
・Education/Degrees: Bachelor’s degree from four-year college/university with major in Finance & Accounting
・Certificates/Licenses: Bookkeeping License, Boki, greater than 2 class
・Special Skills:
Native level in Japanese and business competency in English
Proficient in Microsoft Office especially Excel
・Years of experience: Longer than 7 years of hands-on experience in accounting and tax filling
・Type of experience: Accounting, Tax, Audit
■Preferred experience, skills, and education those are not required for job but beneficial to role (i.e., bi-lingual).
<Requirements>
・Ability to do monthly/quarterly/ year end closing and tax filling
・Proven knowledge of bookkeeping and accounting principles, practices, standards, laws and regulations
・Ability to manipulate large amounts of data
・Retail/Wholesale/Manufacturing industries experience is a plus
・Knowledge of general bookkeeping or accounting theory and principle, difference between Japan GAAP and US GAAP is a plus■職種未経験者:不可
- 年収
- 452万円 - 500万円
- 語学力
-
英語力:中級以上Native level in Japanese and business competency in English
Senior Accountant (Finance)
- 採用企業名
- 【ふじみ野勤務】外資系メーカー
- 職種
-
経理・財務 - 経理(非上場)
- 雇用形態
- 無期雇用
- 勤務地
-
埼玉県
- 仕事内容
-
・決算業務(月次、四半期、年次)
・月次レポーティングパッケージの作成
・年次税務・申告業務 補佐
・固定資産管理
・経費精算、支払業務一般
・債権債務管理
・Finance系システム導入のサポート■休日:完全週休二日制, 土, 日, 祝日
- 求める経験
-
【必須】
・外資系企業での決算業務経験(ハンズオン)Min.3年以上
・日商簿記2級以上
・ERP使用経験(SAP・オラクル歓迎)
【尚可】
・Word、PPT、Excel(IF関数、Vlookup、PIVOT、グラフ作成 必須)■職種未経験者:不可
- 年収
- 500万円 - 800万円
- 語学力
-
英語力:中級以上
ストアマネージャー
- 採用企業名
- 大手ラグジュアリーブランド
- 職種
-
営業 - ストアマネージャー・店舗責任者
- 雇用形態
- 無期雇用
- 勤務地
-
東京都
- 仕事内容
-
80年以上の長い間、世界中のセレブリティたちから愛され続けるブランド。あなたの手で、日本のファンを更に増やしてください。
〈具体的な業務内容〉
・店舗での接客・販売・顧客管理・販売員マネージメント
・販売員の勤怠管理・評価・店舗予算管理
・経営方針からの目標予算を各店舗の日別まで落とし込み計画・実行■休日:週休二日制, 夏季休暇
- 求める経験
-
ラグジュアリーブランド・高級セレクトショップ等での店長経験者(2~3年以上)
大手ファッションブランドでのマネジメント経験者(大型店舗であれば尚可)
売上予算達成の為の手段を自ら考え実行できること
【歓迎】
英語での接客が出来る方■職種未経験者:不可
- 年収
- 500万円 - 650万円
- 語学力
-
英語力:初級以上
- 1
WEBではお伝えできない情報を、
戦略的な観点からお伝えします
JACでは、気になる企業の 同業他社との比較により、その企業や求人の採用傾向など 特長をより明確に知ることができます。
求人の観点 | A社 | B社 | CD社・・ |
---|---|---|---|
採用される方の属性 | XXXX | XXXX | |
採用される/されない方の違い | XXXX | XXXX | |
実年収の高低 | XXXX | XXXX | |
企業の戦略・成長性 | XXXX | XXXX |
JACでは、約1,000名ものコンサルタントが直接企業とコンタクトをとり、 求人のスペックだけではなく、社風や部・課・チームの雰囲気など気になる情報もお伝えしております。
求人の観点 | A社 | B社 | CD社・・ |
---|---|---|---|
年収傾向 | XXXX | XXXX | |
社内・部内の雰囲気 | XXXX | XXXX | |
上司の傾向 | XXXX | XXXX | |
本社・支社の関係性 | XXXX | XXXX |
JACは複数のコンサルタントが
あなたをスカウト
複数のコンサルタントがサポートするJACのコンサルティング
各職種のプロが多角的に
求人を紹介するので、
幅広い選択肢からお選び頂けます。
特定のコンサルタントが担当する一般的な外資系エージェント
一人のヘッドハンターが選んだ
求人だけなので
偏りや漏れが出ることがあります。